Dietetics at vocational schools - development of action-oriented teaching

B. Borrmann, U. Weyland, Osnabrück

Dietetics at school are usually intended to impart knowledge and to influence the pupils‘ behaviour. More recent concepts oriented towards WHO’s definition of health promotion do not primarily aim at avoiding certain health risks and false nutrition, but rather concentrate on a non-specific strengthening of personal resources and competence.

The novel approach is no longer based on the biomedical risk-factor-model but on Antonovsky´s model of salutogenesis and it is linked with a concept of orientation towards action. The authors present an example of how to influence the pupils‘ behaviour in the field of nutrition/dietary habits. EU03/03

Keywords: Dietetics / vocational schools / action-oriented teaching

Sie finden den Artikel in deutscher Sprache in Ernährungs-Umschau 03/03 ab Seite 91.

Das könnte Sie interessieren
Ich weiß, dass ich nichts weiß: Umfrage-Hochs und -Tiefs weiter
Ernährungstherapie bei pädiatrischem Morbus Crohn weiter
German-Nutrition Care Process (G-NCP) – Qualitätssicherung in der Ernährungsberatung weiter
Mangelernährung – ein diätetisches Problem in verschiedenen Settings weiter
Herzlichen Glückwunsch Sektion Hessen – DGE e. V. weiter
Pflanzliche Speisefette und -öle weiter