Dietetics at vocational schools - development of action-oriented teaching

B. Borrmann, U. Weyland, Osnabrück

Dietetics at school are usually intended to impart knowledge and to influence the pupils‘ behaviour. More recent concepts oriented towards WHO’s definition of health promotion do not primarily aim at avoiding certain health risks and false nutrition, but rather concentrate on a non-specific strengthening of personal resources and competence.

The novel approach is no longer based on the biomedical risk-factor-model but on Antonovsky´s model of salutogenesis and it is linked with a concept of orientation towards action. The authors present an example of how to influence the pupils‘ behaviour in the field of nutrition/dietary habits. EU03/03

Keywords: Dietetics / vocational schools / action-oriented teaching

Sie finden den Artikel in deutscher Sprache in Ernährungs-Umschau 03/03 ab Seite 91.

Das könnte Sie interessieren
Erweitern wir unseren kulinarischen Horizont! weiter
Wasser für die menschliche Ernährung – wo liegen die Unterschiede? weiter
Wasser! Die globale Perspektive weiter
Netzwerktreffen A-D-E-K am 14. November 2025 in Frankfurt a. M. weiter
Aktualisierte Empfehlungen zur Anerkennung des ernährungsbedingten Mehrbedarfs für Kinder... weiter
DGE-Kongress 2025: Was unsere Lebensmittelauswahl bestimmt weiter